There was an error in this gadget

Saturday, August 30, 2014

4 Nasihat Masyaikh

Pesan Hadratji Maulana Muhammad In; amul Hasan Kandhalawi Rah.

Di sini saya nak kongsikan sikit kepada pembaca-pembaca nasihat daripada Hadratji Maulana Muhammad In; amul Hasan Kandhalawi Rah.Hehe.Untuk kita yang mungkin malas n lalai dengan kehidupan kita.Mudah-mudahan memberi manfaat kepada anda semua.

Pagi sehingga ke petang kita sibuk bekerja dan belajar.Malam pulak dah letih mestilah tidur terus.Hehe.Kalau hujung minggu mesti nak berhibur tengok wayang,main bowling dan sebagainya.Ya,memang hiburan itu harus tuan-tuan dan puan-puan.Tapi kalau dah tiap-tiap minggu kita berhibur dan tak membuat sesuatu ke jalan agama macam mana pulak kan.Hayatilah pesan Hadratji Maulana Muhammad In; amul Hasan Kandhalawi Rah.



1.Sibukkan dirimu dalam usaha agama,jika tidak mampu kamu pun akan sibuk tapi bukan dalam agama.

2.Gunakan waktumu untuk agama,jika tidak waktu pun akan habis tapi bukan untuk agama.

3.Gunakan hartamu untuk agama,jika tidak harta pun akan habis tapi bukan untuk agama.

4.Matilah kamu dalam agama,jika tidak kamu pun akan mati tapi bukan untuk agama.

No comments:

Post a Comment