There was an error in this gadget

Monday, August 26, 2013

Motivasi untuk berjaya

macam mana nak mencapai cita..
kalau jalan die macam..ni

    
     hoho..sebenanye aku saje je buat entry mcm ni.sebab nak bagi semangat kat diri aku sendiri.i can't figure out if I am on that path (right one).Wah,kalau dah jambatan tu dah runtuh..patut ke aku terbang?

    First thing that caught in my mind when see this picture.Sebelum nak sampai kemuncak ade polis saman ke tak,tak pun petrol habis tiba2 tgh jalan,tayar pancit terlanggar benda tajam.Hehe..saje je tambah2 kat gambar tu.Biar nampak real sikit.
       
     Kau ingat senang ke nak berjaya ni.Well,huhu pada aku biarlah hidup kita ni buat sesuatu yang betul2 dan akan puaskan hati kita dan jadikan ia sebagai sejarah manis dlm hdup.Okay,dengar sini meh.Kalau kita x dapat straight A dlm Spm xpe.Jangan cepat mengalah..ade lg cara nak berjaya.Bill Gates dulu pun tinggalkan sekolah kot.Hoho..Kalau tak dapat masuk Universiti mcm mne pulak?

Jangan jatuh dulu.Tae kae noi..rumpai laut( yang korang salu beli kat 7-Eleven tu.).Orang yang jual tu tak masuk u pon.Tapi berkat usaha dia dah jadi jutawan muda.ish2x jeles ni.Tapi memang tu lah benda yang berlaku dekat orang2 yang dah berjaya.Aku tabik hormat kat depa:-).Diorang tu memang intelligent n tak takut gagal.Harap dapat aku jadikan sumber inspirasi agar tak cepat mengalah.Di mana ada kemahuan di situ ada jalan.Tehee.

7 comments:

  1. betul..banyak dugaan utk berjaya tu yang membuatkan kejayaan kita rasanya manis sgt..

    ReplyDelete
  2. susah nak berjaya tanpa usaha, meskipun berdepan dgn kegagalan belajar dari situ :P

    ReplyDelete
  3. Tak kisah la jalan lurus ke bengkang-bengkok ke yang penting usaha utk berjaya tu penting.

    ReplyDelete