Monday, August 5, 2013

New Yorks reacts to a Muslim



Waktu aku tengah bukak Fb sebab bosan..

Suddenly,aku jumpa satu video yang best!.Memang aku tak menyesal tengok n ubah perspektif aku kat diorang.And aku nak kongsi kat korang semua,selamat menonton video cuma 5.09 min ni.Memang tak rugi.;-) Korang kena tengok video ni?Kenapa?Haa.. 

      



-New Yorks reacts to a Muslim-





Sebagai orang Islam janganlah malu untuk mengaku agama kita Islam?Betul tak?Sebab secara realitinya diorang(orang putih) tak semuanya jahat dan berprasangka buruk dekat kita.Kita kenalah tunjukkan contoh dan adab supaya diorang respect kat kita.I am proud to be Muslim!Peace no war!Sebab kita memang ada dekat landasan n jalan yang betul.Hee.Dan yang paling aku rase untung sangat memang kita dah dijamin masuk ke syurga.Cepat atau lambat semua bergantung dekat amalan u olls.

       Kalau nak buat sesuatu tu even korang just nak pergi kedai.Cuma niat kerana Allah.Amal ibadah kita bukan cuma sembahyang,zikir and baca quran je.Selain tu memang purpose hidup ni untuk Tuhan kita.Tu yang paling utama.hee.Kalau akhirat dengan dunia mana yang kena lebihkan eh?

     Berfikir sejenak..Ustaz aku cakap kita kena balance dua-dua.Baru boleh jadi true muslim.Kalau pergi masjid dok berzikir,sembahyang,baca Quran dari pagi sampai larut malam.Tapi tak mandi,huhu.Pon tak boleh jugak.Kita pon kena lakukan urusan kat dunia macam biasa.Walau apa-apa pon.Semoga kita semua dapat jadi true muslim & muslimah~








No comments:

Post a Comment