Friday, August 2, 2013

Raya dah nak datang

Raya tahun ni pada 8.8.2013.Waktu hari raye mestilah masing-masing masyuk je kan duit?hahaha.Tapi aku rasa tiap-tiap tahun duit raya aku takdelah banyak macam orang lain.Diorang selalu ada dalam RM 300 atau RM 400++ kan?
Aku selalu dapat RM 150 je.Tapi tu dah kira banyak la untuk aku yang takde tanggungan ni.hahaha..RM 150 tu boleh buat beli baju,buku,tengok wayang kan?hee. Tapi waktu raya-raya macam ni takdelah semeriah macam aku budak-budak dulu.Kalau waktu budak-budak.Aku dengan selambanya main mercun.Tapi sekarang kan dah besar.Dah boleh fikir sendiri.Takut ah nak main mercun.Buatnya satu jari aku hilang..dah kurang saham aku.kikiki..Raya pada aku best waktu kecil2 je.Sebab dah besar masing-masing malu kan dengan cousin laki2.Rasa cam pelik je kalu nak bertepuk tampar macam waktu kecik-kecik dulu.Tak pun main lastik cicak waktu malam Jumaat.Hehehe.Aku waktu kecil2 dulu lasak orangnya...Tapi yang sedihnya raya pada tahun ini.E'eh skema lah pulak ayat.hahaha.Sebab kitaorang budak uia dapat raya tiga hari je,wowwow..3 hari tak cukup wahai dean..hehe..sekian sahaja entry kali ini.Siap-siaplah beli baju,kuih..jaga-jaga main mercun..bye:-)

2 comments: