Friday, August 16, 2013

Aku Pelik Sangat

Hai

Minggu ni aku exam.Huhu.Aku rasa pelik kenapa kita kena belajar benda2 yang susah n payah.Kenapa?yela maksud aku kenapa kita kena belajar benda2 yang macam ni.Yang takde kena mengena dalam hidup. kita.formula2 yg boleh buatkn otakku berputar satu malam sebelum exam..



        Maksud aku..waktu nak bukak pintu.Perlu ke nak kira berapa angle pintu tu supaya pintu tu boleh bukak?Takkan.Huhu.Jadi buat apa kita belajar benda yang tak aplikasikan dalam hidup kita ni?Why??Sebelum aku bukak pintu perlu ke nak capai kalkulator dengan kertas untuk kira angle.    

      This is semua cuma teori.Teori yang ntah apa2.Aku belajar untuk exam.Lepas tu sem depan aku lupa balik.Ish3x.Ke mana niat tu kan?hahaha.So,pada aku kalau belajar praktikal lagi bagus(100%).Sebab benda yang aku dah alami mesti aku takkan lupa.Huhu.Lebih baik belajar masak.Tehee.Dapat masak makanan sedap2.tapi kalau aku belajar Trigonometric Identities tak mampu bagi aku jadi orang yang pandai masak.Huhu.Jadi kesimpulannya pada aku ikhlaskan diri belajar sebab belajar tu jugak jihad.











20 comments:

  1. Tapi dalam kerja, mesti akan jumpa satu or dua benda dari yang kita belajar. pasti. salam singgah n follow disini yer. :)

    ReplyDelete
  2. saya sokong banyak bidang kita belajar lari dari bidang yang kita kerja

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum, kunjung balas dan follow di sini. Jom ke blog saya lagi baca entri terbaru. Kalau sudi followlah balik.

    ReplyDelete
  4. hahaha! bukak pintu kira angel yg sesuai supaya tidak mengenakan daya yg lebih yg boleh mengakibatkan sakit tgn ..hehe

    penah gak pikir mcm ni mas stdy dlu.
    tp pepun, yes! ikhlaskan diri utk belajar :)
    gud luck!

    ReplyDelete
  5. kdg2 mmg kte pelik np kte perlu belajar mende yg belum tentu akn digunakan dlm kerjaya nnt..tp percayalah ia adlh ilmu yg mn x rugi pun klu belajar..kte patut rs bertuah sbb dpt ilmu yg org len blum tentu ader..kak dlu pun cm tu jugak..tp bile dah masuk alam pekerjaan rs rindu pd formula2 tu sbbnye mmg de pun gune dlm keje..

    ReplyDelete
  6. Salam,

    betul tu, ilmu adalah harta bagi seseorang.. tanpa ilmu.. kita akan ketinggalan.. keep it up girl!

    http://novaleeza.blogspot.com


    Jom Join Projek Exchange Link, hanya letak nama blog dan alamat blog di Comment Box, Pautkan bloh nova leeza di blog anda dan anda layak untuk memenangi hadiah misteri bernilai RM50 ke atas!!

    ReplyDelete
  7. dalam krja pasti ada nnti =) sy pn msa bljar pk juga..tp bila dh kerja mmg perlu rupanya..xpe..bersbar jelh dlu..in shaa Allah dipermudahknNya

    ReplyDelete
  8. huhu, sabar yeee. setiap yang dicipta, rumus formula mesti ada kegunaan dia. hehe. goodluck! :)

    ReplyDelete
  9. adat belajar macam tu lah dik... ^_^ yg penting kena kuat semangat n terus kan berusaha wlopon terpaksa belajq benda yang tak masuk akal kdg2 .. smile always :)

    ReplyDelete
  10. besela..belajarkan..apa2 pon goodluck k..

    ReplyDelete